اظهارات تند علم الهدی در تریبون نماز جمعه مشهد: برای فروش کالا، زنان و دختران عوضی را کنار هم ردیف میکنند| خانمی که موهای پریشانت را بیرون میاندازی، اسیر شهوترانی مردان هرزه هستی!|به خاطر حضرت فاطمه و زینب باحجاب شوید
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۷۱۵
آفتابنیوز :
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز دشمن بر روی بیحجابی و کشف حجاب زنهای ما حساب کرده است، گفت: دخترخانمی که موهای پریشانت را بیرون میاندازی، خانمی که خیال میکنی با بیحجابی و ولنگاری آزادی، این طور نیست و تو با ولنگاری اسیر شهوترانی و هوسبازی مردهای هرزه شده ای.
سیداحمد علمالهدی در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تبریک میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: یکی از خصوصیات سیره امام هشتم(ع) و به تعبیر دیگر یکی از معجزات امام رضا(ع) تبدیل تهدیدها به فرصتهاست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: اصل انتقال امام هشتم(ع) از مدینه به خراسان یک جریان تحمیلی از سوی طاغوت زمان –مأمون- در اجرای یک توطئه شیطانی بود، اما وجود مقدس امام رضا(ع) این نقلوانتقال تحمیلی را به یک هجرت مقدسه مبدل کردند.
علمالهدی تصریح کرد: سفر امام رضا(ع) به خراسان هجرتی بود که نقطه عطف در تاریخ اسلام شد و منطقه وسیعی که سرزمین خراسان بود به عنوان پایگاه و جولانگاه شیعه درآمد و بر این اساس در برابر بحرانهایی که در طول تاریخ 12 قرن، از روز هجرت امام رضا(ع) تا به امروز هر کجا دشمن حرکتی کرد به فرصت مبدل شد. زمینه جهانیسازی اسلام و زمینه ظهور و فرج امام زمان(ع) از هجرت امام رضا(ع) به خراسان آغاز شد. این سرزمین، سرزمین شیعه شد و هر کجا امامزادهای بود اطراف آن را افرادی گرفتند و وابسته به جریان اهل بیت و تشیع شدند و این وضعیت را هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان ایجاد کرد.
وی تأکید کرد: تبدیل تهدید و ضربه دشمن به فرصت تا امروز در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) وجود دارد.
امام جمعه مشهد با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد، گفت: برخی به اشتباه تصور میکنند قیام مسجد گوهرشاد در اعتراض به کلاه پهلوی بود که این اشتباه است. با وجود این که مرحوم احتشام در جریان این قیام کلاه پهلوی را به زیر پا انداخت و آن را پارهپاره کرد، اما قیام مردم در مسجد گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.
وی به تصور غلط رضاخان مبنی بر جایگیری مسئله کشف حجاب به عنوان یک مسئله قطعی با به خاکوخون کشیدن و به شهادت رساندن مردم و مبارزان کشف حجاب در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: تفاوت شهدای 15 خرداد و 17 شهریور با شهدای مسجد گوهرشاد در این است که شهدای 15 خرداد و 17 شهریور تحویل خانوادههایشان شدند و آنان را غسل و کفن کرده و دفن کردند، اما شهدای مسجد گوهرشاد انجام غسل و کفنشان هم نامعلوم است و آنها را به وسیله بولدوزر در یک چالهای ریختند و خاک کردند و مکان دفن آنان نیز نامعلوم است.
علم الهدی افزود: البته باید هم اینگونه باشد، چراکه حجاب میراث صدیقه اطهر است و قبر فاطمه هم مخفی است و شهدای حجاب هم به مولایشان صدیقه اطهر ملحق شدند و اینها هم باید قبورشان در خفا باشد، چراکه این شهادت در راستای میراث صدیقه اطهر و فاطمه زهرا است.
وی با بیان اینکه «حجاب یک واقعیت است»، بیان کرد: انگلیس وقتی رضاخان را در خط براندازی اسلام مستقر کرد در مقام براندازی دین دو کار کرد و میخواست روحانیت و حجاب را از بین ببرد، چراکه دید همان نقشی که روحانیت در اعتلای اسلام دارد، حجاب هم دارد.
وی گفت: در جامعهای که زنان آن باحجاباند، جوانان آن مجاهد بار میآیند و جوانان جامعه به وسیله هرزگیها و ولنگاریها و لاابالی گری ها از دین فاصله نمیگیرند، اما در جامعهای که زنان آن بیحجاب باشند مسئله بیحجابی و ولنگاری زن باعث میشود دین را از جوان میگیرد و سفره دین را از زیر پای جوان جمع میکنند.
نمایند ولیفقیه در خراسان رضوی بیان کرد: من از برخی خواهرانی که در حجاب حالت ولنگاری دارند خواهش میکنم اگر به هیچ دلیلی توجیه نمیشوید باحجاب باشید، به خاطر عشق به فاطمه و دلدادگی به حضرت فاطمه و زینب باحجاب شوید.
وی ادامه داد: دخترخانمی که موهای پریشانت را بیرون میاندازی، خانمی که خیال میکنی با بیحجابی و ولنگاری آزادی؛ با ولنگاری آزاد نیستی با ولنگاری اسیر شهوترانی و هوسبازی مردهای هرزهای شدی که تو را در رهگذر عیاشیهای جنسی نابهکارانه و شیطانی خودشان قرار دادند.
علمالهدی اضافه کرد: خواهر من، دختر من، به خاطر عاشورا بیا سرت را بپوشان، مویت را بپوشان، چادر سرت کن. اگر اهل توجیه و منطق نیستی و اگر فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی به این دلیل بیا و با حجاب شو.
وی با بیان اینکه «امروز دشمن بر روی بیحجابی و کشف حجاب زنهای ما حساب کرده است»، تصریح کرد: من وظیفه خود میدانم از طرح اخیر ناجا تشکر کم. زنانی که در اتومبیل کشف حجاب میکنند؛ اتومبیل حریم خصوصی نیست. زمانی اتومبیل حریم خصوصی است که در پارکینگ خانه بوده و درش هم بسته باشد؛ اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست.
امام جمعه مشهد بیان کرد: من از رئیس پلیس ناجا تشکر میکنم که این طرح را اجرا کردند و رسماً در برابر زنان لاابالی که در میان اتومبیلها کشف حجاب میکنند ایستادند و آنان را بازخواست و تعقیب قانونی میکنند؛ این کار خدمتی به ساحت ولایتمدار صدیقه اطهر(س) است.
وی با اشاره تصویب قانون حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 85، یادآور شد: در این قانون مشخص شد که همه مراکز کشور در مسئله حجاب و احیای حجاب و عفاف باید چه فعالیتی کنند. این قانون دارد خاک میخورد، چرا؟ چه کسی باید در خصوص قانونی که 13 سال از تصویب آن میگذرد و هنوز خاک میخورد باید جوابگو باشد. آیا دولتها، دستگاههای قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی نباید جوابگو باشند؟ اگر جواب این مردم را ندهید و در برابر نمازگزاران جوابگو نباشید جایی گریبان شما را میگیرند که آنجا دیگر راه فراری ندارید و آن سر پل صراط است.
علمالهدی خاطرنشان کرد: جونان جان دادند و خون دادند تا نظام سرپا شد و انقلاب به پیروزی رسید و در پرتوی اقتدار نظام از سال 85 قانون عفاف و حجاب تصویب شد. شماهایی که مسئولیت دولت، نمایندگی مجلس و نیروهای نظامی و انتظامی و وزارت را گرفتید همه شما گفتید قبول میکنم و شما قبول کردید، اما در برابر اجرای یک قانون اساسی و قانون اصلی که مربوط به حفظ عظمت اسلام در این کشور است –قانون عفاف و حجاب- هیچ قدمی بر نداشتید. اگر نمیخواستید قانون را اجرا کنید چرا مسئولیت قبول کردید؟
وی اضافه کرد: فکر کردید به همین سادگی است که زنی که ناهنجار با ولنگاری در خیابانهای این مملکت جولان دهد و جنابعالی هیچ عملی انجام ندهید؟ برای فروش کالاهایشان در نمایشگاهها زنان و دختران عوضی را کنار هم ردیف کنند و شما که این نمایشگاه تحت اختیار شماست و وزیر این دستگاه هستید هیچ عکسالعملی انجام ندهید. آیا فکر کردید که مردم و شهدا از این قضایا میگذرند؟
منبع: خبرگزاری ایسنامنبع: آفتاب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
این دههشصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمتهای او چه بوده است؟
عصرایران به قلم سروش بامدادی در یادداشتی نوشت: خیلیها دوست دارند بدانند لایحۀ حجاب و عفاف را کی نوشته که این قدر شورای نگهبان به آن ایراد شرعی و قانونی میگیرد؟ روشن است که یک روحانی و فقیه آشنا با شرع آن را ننوشته و گرنه این همه مشکل شرعی نداشت و آقای حسین شریعتمداریِ کیهان را هم به این نتیجه نمیرساند که قانون (لایحه نهایی نشده) را بگذارید کنار و با همین طرح نور (گشت ارشاد - ۲ نیروی انتظامی) جلو بروید. فرمانده کل فراجا هم از حرکت بیدرنگ به جانب «عفت اسلامی» سخن گفته و به قانون خاصی استناد نمیشود. آنچه یک نماینده مجلس هم هر از گاهی میگوید پیشنهادهای محدود کننده اوست و هنوز تصویب و نهایی نشده.
اما این لایحه را کی نوشته؟ یک فقیه؟ نه! یک خانم؟ نه! چهرۀ اصلی این لایحه آقایی است به نام ابوالفضل اقبالی که سال ۸۸ و در گرماگرم التهابات انتخابات لیسانس علوم اجتماعی خود را از دانشگاه علامۀ طباطبایی گرفت و ۸ سال بعد موفق شد در رشتۀ مطالعات زنان فوق لیسانس خود را از دانشگاه غیر دولتی خوارزمی دریافت کند.
او وقت و همت خود را صرف مطالعات زنان کرده و حاصل آن چند مقاله و کتاب است که در نگاه اول این تصور را ایجاد میکند که نوشتۀ یک خانم باشد اما به قلم اوست که امسال ۴۰ساله شد:
از گشت ارشاد تا چادر المیرا، زنان در دنیای وارونه، ساخت اجتماعی طلاق توافقی…نگاهی به مشاغل او بعد از دریافت مدرک و حتی حین دانشجویی نیز نشان میدهد در جامعه به مفهوم عام آن کار و زندگی نکرده بلکه در نهادهای مختلف حکومتی و نه حتی دستگاههای اجرایی دولتی (دستکم تا پیش از روی کار آمدن دولت ابراهیم رییسی) مشغول بوده است: معاون رصد و پایش موسسه بینا وابسته به سازمان تبلیغات، مدیر روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کارشناس کودک و نوجوان سازمان رسانهای اوج، دبیر کارگروه زنان در مؤسسۀ اشراق وابسته به بنیاد خاتمالاوصیا و سرانجام در دولت آقای رییسی وارد دولت میشود (ستاد حجاب و عفاف وزارت کشور).
چون در برخی گفتوگوها از او به عنوان «آقای دکتر» یاد میشود بررسیها حاکی از آن است در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد وارد تحصیل در مقطع دکتری جامعهشناسی شده اما ادامه نداده و گویا به تازگی در دانشگاه تهران از سر گرفته است.
ویژگی آقای اقبالی این است که مانند امامان جمعه به شرع استناد نمیکند (هر چند آقای علمالهدی مشهد هم به تازگی از شاهنامه گفت و این شعر را خواند: «منیژه منم، دُختِ افراسیاب/ برهنه ندیده تنم آفتاب» و تفاخر دختر افراسیاب به بیژن درباره جایگاه طبقاتی خود را بیتوجه به ابیات قبل درباره شادنوشی این دو را به حساب الگوی حجاب و پوشش گذاشت!) یا به قانون. چون قانون را خودش نوشته و در گیر و دار رفع اشکالات شرعی است. از این رو تعابیر خاص خود را به کار میبرد کما این که به تازگی در برنامه تلویزیونی «بدون گارد» گفت:
«تحمل مخالف، رفتار اخلاقی است اما بیحجابی مزاحمت برای ماست و تحمل مزاحم رفتاری انفعالی است». تعابیری که ما به ازای شرعی و قانونی ندارد.
پیشتر در مناظره با دکتر احمد بخارایی - جامعه شناس- هم وقتی مجری پرسید: «با توجه به این که برای سلبریتیها جریمههای بیشتر تعیین کردهاید آیا نباید نگران بود این رفتارها به مهاجرت بینجامد؟» او پاسخ داد: جریمههای آنان را بیشتر تعیین کردیم چون رفتارشان تبعیت اجتماعی دارد ولی اگر هم به مهاجرت بینجامد، خوب بینجامد!
منتها بلافاصله اضافه کرد: البته قدم هنرمندان روی چشم ما! انگار او میزبان و مالک است و دیگران قرار است وارد قلمرو او شوند. در فضای مجازی هم در واکنش گفته شد: قدمتان روی چشم برای فردی بیرونی به کار میرود. یک ایرانی متولد ۱۳۶۲ که نماینده اقلیت جامعه است (به گواه انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲) نمیتواند به ایرانیان دیگر بگوید قدمتان روی چشم! چون این خاک که متعلق به اوی تنها نیست! بحث انگیزترین سخن او اما باز در همان مناظره با دکتر احمد بخارایی بود که در آن گفت:
بیحجابی جلوی حرص و ولع را میگیرد در حالی که هر چه افراد حریصتر و گرمتر و پرقدرتتر و ولع بیشتری داشته باشند برای تشکیل خانواده مصممتر میشوند و اگر در غرب خانوادهها واقعی نیست به خاطر این است که ولع ندارند و بعد از آن آماری ارایه داد.
هنگامی که مجری گفت چون این آمارها را مراکز رسمی و حکومتی منتشر میکنند برخی در آنها تشکیک میکنند او این گونه پاسخ داد: آمارگیران پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات ظاهری کاملا مردمی دارند. با یک من ریش و انگشتر و یقه آخوندی که آمار نمیگیرند.
این که یک آقا و همکاران غالبا مرد او و نه خانمها متولی طراحی و دفاع از لایحه حجاب هستند و تحصیلات فرد هم نه در فقه و حقوق که در زمینه علوم اجتماعی است ولی ماحصل صبغه مجازات دارد و ادبیاتی که به کار میگیرد مطلقا شبیه فقیهان و حتی واعظان یا حقوقدانان نیست در حالی که به شرع و قانون استناد میشود مورد توجه ناظران قرار گرفته و روشن شده بنای او بر دو اصل است: یکی این که حجاب کم یا بیحجابی حرص و ولع تشکیل خانواده و ارتباط مشروع را از بین میبرد و دوم این که «مزاحم ما هستند». [این «ما»را هم توضیح نداده مشخصا شامل چه کسانی میشود؟ همه مردم ایران که بار تامین نصف بودجه دولت را با پرداخت انواع مالیات بر عهده دارند یا تنها همفکران ایشان؟]
با این اوصاف این سوال هم قابل طرح است که چرا آقای رییسی، ابوالفضل اقبالی را برای معاونت زنان و خانواده انتخاب نکرده با توجه به این که خانم خزعلی معاون کنونی بارها گفته اولویت خانمها باید خانه و خانواده باشد و طبعا این قاعده شامل خود خانم انسیه خزعلی هم میشود.
در تاریخ معاصر ایران یک ابوالفضل اقبالی دیگر هم البته داریم که ربطی به حجاب و زنان نداشت و ۱۶ سال قبل از تولد این ابوالفضل اقبالی درگذشته و او نماینده آستارا در دوره ۲۱ مجلس شورای ملی بود و مدتی قائم مقام دکتر حسین خطیبی در جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران.
آقای اقبالیِ مورد نظر این نوشته اما جایی قائم مقام نبوده او مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری بصیرت است.